4,6
Van 1147 Proven Expert reviews

Tesla-gebreken: schadevergoeding krijgen

Problemen met uw Tesla? Dit zijn uw rechten.
Bekend van:
Laat nu jouw vordering controleren:

Tesla-klanten klagen over gebreken aan voertuigen

Klanten van Tesla melden ernstige problemen: Van defecte ruitenwissersystemen tot extreem automatisch remmen op volle snelheid zonder reden, het zogenaamde phantom breaking. Deze gebreken zijn niet alleen vervelend, maar vormen ook een groot veiligheidsrisico.

Getroffen klanten hebben het recht om garantieclaims in te dienen tegen Tesla en de defecten te laten verhelpen. In veel gevallen bestaat zelfs de mogelijkheid om de koopovereenkomst te ontbinden.

Een sterk juridisch kantoor aan uw zijde

Bij het Duitse kantoor Goldenstein Rechtsanwälte hebben we alleen al in het emissieschandaal meer dan 65.000 consumenten bijgestaan en zijn we verantwoordelijk voor verschillende baanbrekende civiele vonnissen tegen internationale autofabrikanten.

Gratis advies

Onze juristen zullen uw zaak gratis en vrijblijvend beoordelen en u adviseren over uw juridische mogelijkheden

Risicovrije juridische handhaving mogelijk

Zelfs zonder rechtsbijstand kunt u uw vorderingen zonder kostenrisico bij ons indienen dankzij onze samenwerking met procesfinanciers.

Vul het formulier in 2 minuten in en controleer gratis je vorderingen!
4,6/5
(Op basis van 677 Google reviews)
4,8/5
(Op basis van 106 Facebook reviews)
4,6/5
(Op basis van 1147 Proven Expert reviews)
Bewertungen zu Uns
Dieter Schmidt
5/5
“Ik kan het kantoor Goldenstein alleen maar aanbevelen. Volgens mijn persoonlijke indrukken hebben ze mijn zaak correct, competent en serieus behandeld. Ik was ook zeer tevreden met het vonnis en het resultaat. Ik wil u nogmaals bedanken voor de goede en snelle afhandeling van mijn zaak. Ik kan het kantoor Goldenstein te allen tijde aanbevelen. Ik geloof dat je hier altijd goed en competent wordt vertegenwoordigd.”
Thomas Schramm
5/5
“Ik kan hier maar één aanbeveling doen. Ik voelde me nooit alleen gelaten als cliënt en er werd altijd voor me gezorgd. Al met al was mijn ervaring met dit kantoor zeer positief.”
Andre Hofmann
5/5
“Super discrete en ongecompliceerde behandeling van de zaak. Graag weer!”
Marlen
5/5
“Ik ben echt heel tevreden over het advies en de begeleiding van mijn zaak. We hadden succes en de communicatie was altijd zeer vriendelijk en snel. Hartelijk dank voor jullie steun!”
Klaus M.
5/5
“Ze hebben het mandaat professioneel en tot mijn uiterste tevredenheid afgehandeld!”
Uschi Hirschbichler
5/5
“Goede communicatie, je wist altijd wat de stand van zaken was en wat de volgende stappen waren. Zonder haar hadden we niets gekregen. Door haar hulp hebben we schadevergoeding gekregen.”
Friedrich Glück
5/5
“Ik wil vooral de probleemloze en vlotte afhandeling en de zeer goede communicatie over de achtergrond en de status van de procedure benadrukken. Zeer aan te bevelen.”
Anoniem
5/5
“Duidelijke, feitelijke taal, goede doorlopende informatie en snelle afhandeling.”
Inhoudsopgave

Tesla schokt met hoog aantal gebreken

De auto’s van Tesla staan steeds meer in de schijnwerpers vanwege herhaaldelijke kwaliteitsgebreken. Vooral problemen met de remfunctie, de draagarm en de verlichting komen vaak voor.

Veel Tesla-eigenaren maken melding van specifieke gebreken zoals phantom breaking, onjuiste informatie over de actieradius, niet werkende parkeersensoren en onregelmatige afmetingen van de tussenruimte. Deze gebreken doen niet alleen afbreuk aan de veiligheid van het voertuig, maar verminderen ook het rijcomfort aanzienlijk.

Tesla-gebreken: uw juridische mogelijkheden

Als u materiële gebreken ontdekt in uw Tesla-auto, kunt u gebruikmaken van uw garantieclaims en eisen dat Tesla de gebreken verhelpt. Voor nieuwe auto’s is dit mogelijk binnen twee jaar nadat het voertuig is overgedragen. Voor gebruikte auto’s die bij een dealer zijn gekocht, is de termijn echter één jaar.

Als Tesla niet binnen de termijn voldoet aan het verzoek om het defect te verhelpen, kan het voertuig worden teruggestuurd naar de fabrikant. In ruil daarvoor ontvangt de Tesla-klant een vergoeding op basis van de oorspronkelijke aankoopprijs. Hierop wordt alleen de vergoeding voor de tot dan toe gereden kilometers in mindering gebracht.

Gratis onderzoek en juridische handhaving zonder risico

Vul gewoon ons online formulier in en onze experts zullen je zaak gratis en vrijblijvend voor je controleren. In de volgende stap helpen wij u bij het afdwingen van uw garantieclaims. In Duitsland hebben wij met het advocatenkantoor voor consumentenzaken meer dan 65.000 klanten geholpen hun rechten af te dwingen tegen autobedrijven, waaronder Tesla.

Consumenten kunnen hun juridische claims efficiënt en zonder kostenrisico bij ons indienen. Een rechtsbijstandverzekering dekt meestal de kosten van de procedure. Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, kun je terugvallen op de hulp van een meewerkende procesfinancier. Dit betekent dat risicoloos procederen ook zonder verzekering mogelijk is.

Wereldwijd juridische problemen door gebrek aan actieradius

De ervaring van talloze Tesla-eigenaren leert dat de elektrische auto’s niet altijd waarmaken wat ze beloven – vooral als het gaat om actieradius. In Duitsland, maar ook in onder andere de VS en Zuid-Korea, ondernemen consumenten juridische stappen tegen het bedrijf omdat de actieradius van hun auto’s achterblijft bij wat de fabrikant beweert. Iedereen die zich ergert aan de lage actieradius van zijn Tesla zou juridisch advies moeten inwinnen over zijn mogelijkheden.

In Nederland kunnen getroffen voertuigeigenaren zich ook verdedigen als de werkelijke actieradius van hun Tesla auto aanzienlijk afwijkt van de actieradius die door de dealer is beloofd. In dit opzicht kan een verschil van 35 procent doorslaggevend zijn, omdat dit actieradiusverschil onmiddellijk merkbaar is. Iedereen die zich ergert aan de lage actieradius van zijn eigen voertuig moet daarom altijd juridisch advies inwinnen.

Koopovereenkomst ontbinden door gebrek aan supercharge-functionaliteit

In een zaak tegen Tesla werd de koopovereenkomst ontbonden vanwege een technisch gebrek: de auto kon niet meer superchargen door een geborgen status. De consument had gelijk in zijn standpunt dat het superchargen niet hersteld kon worden, aangezien herstelopties pas later beschikbaar kwamen. De kantonrechter oordeelde dat de ontbinding van de koopovereenkomst gerechtvaardigd was, waardoor de consument de volledige koopsom van €34.750,00 terugkreeg.